• Informatyka

        • Program zajęć rozwijających zainteresowania informatyczne przeznaczony jest dla uczniów na drugim etapie edukacyjnym (klasy IV-VIII).

          Program składa z dwóch części. W części pierwszej uczniowie programują OZOBOTY - małe eduroboty. Forma zajęć umożliwia płynne przejście od kodowania offline (puzzle) do kodowania przy pomocy tabletów i komputerów, bazując na oprogramowaniu OzoBlockly (wizualnym edytorze opartym na obrazkach).

          W części drugiej uczniowie budują i programują roboty przy wykorzystaniu LEGO MINDSTORMS. Podstawowym elementem składowym zrobotyzowanego zestawu jest kostka NXT, wyposażona w 32-bitowy procesor, cztery porty wejścia do komunikacji z sensorami oraz trzy porty wyjścia do podpięcia silników. Dla zestawów LEGO MINDSTORMS przygotowane zostało graficzne środowisko programowania. Programowanie sprowadza się do budowania graficznych schematów działania robotów (programowanie wizualne).

          Program zajęć ma na celu rozwijanie u dzieci umiejętności pracy zespołowej i współpracy, logicznego myślenia, przygotowania do samodzielnej nauki w przyszłości, rozwijania pasji. Uczniowie poprzez zabawę poznają wiele zagadnień z zakresu informatyki, fizyki, mechaniki, co będzie miało wpływ na ich wszechstronny rozwój.